onsdag den 19. december 2012

En anderledes pebernød

En juletradition her i huset er mine pebernødder, det er en opskrift jeg har fra min mor. Vi har altid bagt dem hjemme, og nu er det mig der bager dem hvert år.


Det kunne være der var nogle af jer, der havde lyst til at lave dem, så her er opskriften

Pebernødder

2 æg
250 gram sukker
100 gram knuste hasselnødder
275 gram mel
1/2 tsk hjortetakssalt
1/4 tsk kardemomme
1/4 tsk hvis peber

Æg og sukker piskes godt inden de andre ting kommes i.
Formes til pebernødder og bages 10-15 minutter ved 175 grader.

Nemmere bliver det næsten ikke :-)
God fornøjelse


4 kommentarer:

  1. Ih det ser godt ud. Måske jeg lige skal nå at lave dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Skal der sket ikke smør i?

      Slet
    2. Undskyld mit sene svar, har først set det nu. Men hvis ikke det er for sent så skal der altså ikke smør i :-) Håber du har fundet ud af det :-) Og rigtig glædelig jul :-)

      Slet
  2. Hej Trine!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet